Masjid Raja Haji Fi Sabilillah,
Cyberjaya

Video dan interview ini diambil selepas 4 tahun karpet di pasang masih dalam keadaan baik dan masih ramai tidak percaya kualiti seperti baru dipasang dalam bulan lepas

Masjid Raja Haji Fi Sabilillah merupakan masjid yang terletak di Cyberjaya. Masjid ini merupakan masjid ‘hijau’ pertama di Malaysia. Masjid ini mempunyai ciri-ciri futuristik dan moden yang mampu membuat jemaah berasa lebih nyaman ketika beribadat atau datang ke masjid ini.  Karpet yang digunapakai pada masjid ini merupakan design “customade” dengan corak bulat pada pada bahagian tengah. Terdapat unsur floral pada bahagian bulat tersebut membuat masjid ini mempunyai identitinya yang tersendiri. Warna yang dipilih pula merupakan warna hijau dan merah memberikan kenyamanan ketika beribadat. 

Spefikasi Karpet Masjid:

ZAHRAN MOSQUE

Yarn Quality : 80% Wool 20% Nylon
Pile Height : 8mm
Total Height : 10mm
Pile Weight : 1350g/m² / 65oz/yd²
Total Weight : 2540g/m² / 115oz/yd²
Primary backing :
Secondary Backing :
Number of Point : 360000 Point
(SIRIM CERTIFIED) (HALAL CERTIFIED)

" Zahran Mosque direka untuk membawa simbolik negara Islam dan membuka mata tentang keindahan negara Islam. Dengan kualiti karpet yang dicipta khas kepada masjid ikonik, Zahran dijamin akan memberi impak dan kenangan yang tidak boleh dilupakan para jemaah dan penziarah. Dengan kehadiran karpet yang premium ini, akan memberikan suasana yang berbeza ketika beribadah dan ziarah. "

pelbagai reaksi baik daripada
ajk masjid mahupun ahli kariah
Play Video
Play Video
Play Video

karpet ini dihasilkan di turki