Masjid Al Makmur
Lepar Hilir, Gambang

Video dan interview ini diambil selepas 2 tahun karpet di pasang masih dalam keadaan baik dan masih ramai tidak percaya kualiti seperti baru dipasang dalam bulan lepas

Masjid Al Makmur Lepar Hilir terletak di kawasan Felda Lepar Hilir 1&4 dan perumahan Saujana di Gambang, Pahang. Masjid ini menjadi tempat bagi penduduk setempat untuk beribadah serta menganjurkan aktiviti keagamaan. Pihak masjid telah memilih karpet Radeyah Mosque untuk menghiasi ruang dalam masjid. Pemilihan corak yang kemas berunsurkan geometri dan pemilihan kombinasi warna hijau, putih dan coklat telah menaikkan seri ruang dalam Masjid Al Makmur Lepar Hilir.

Spefikasi Karpet Masjid:

RADEYAH MOSQUE

Yarn Quality : Polypropylene Heatset
Pile Height : 13mm
Total Height : 15mm
Pile Weight : 2500g/m² / 65oz/yd²
Total Weight : 3600g/m² / 115oz/yd²
Primary backing :
Secondary Backing :
Number of Point : 1 Milion Point
( SIRIM CERTIFIED ) (HALAL CERTIFIED )

" Radeyah Mosque direka khas kepada masjid yang ingin merealisasikan perubahan baru dan mahu melihat suasana yang berbeza pada ruangan solat masjid. Selain memiliki identiti masjid yang tersendiri, jemaah juga dapat merasakan keselesaan yang berbeza ketika beribadah. Dengan adanya Radeyah, para jemaah sendiri dapat merasakan kelembutan dan kepadatan pada setiap helaian benang disetiap langkah membuatkan jemaah kerinduan untuk beribadah. "

pelbagai reaksi baik daripada
ajk masjid mahupun ahli kariah
Play Video
Play Video
Play Video

karpet ini dihasilkan di turki