Masjid Tuminah Hamidi,
Bagan Datuk

Video dan interview ini diambil selepas 2 tahun karpet di pasang masih dalam keadaan baik dan masih ramai tidak percaya kualiti seperti baru dipasang dalam bulan lepas

Masjid Tuminah Hamidi, Bagan Datuk berkonsepkan masjid terapung di tepian Sungai Perak. Masjid ini merupakan masjid terapung yang keempat yang dibina di Perak. Seni binanya yang menarik menjadi tumpuan bukan sahaja dia kalangan penduduk setempat malah pelancong dari luar daerah untuk menunaikan ibadah di masjid ini. Karpet yang dipilih oleh pihak masjid untuk menghiasi ruangan dalaman masjid mempunyai design yang unik iaitu bulatan besar dan dihiasi unsur geometri di dalam bulatan tersebut. Warna yang dipilih bersesuaian dengan warna luaran masjid iaitu kombinasi biru, kuning dan putih.

Spefikasi Karpet Masjid:

RADEYAH MOSQUE

Yarn Quality : Polypropylene Heatset
Pile Height : 13mm
Total Height : 15mm
Pile Weight : 2500g/m² / 65oz/yd²
Total Weight : 3600g/m² / 115oz/yd²
Primary backing : Polyester
Secondary Backing : Jute
Number of Point : 1 Milion Point
( SIRIM CERTIFIED ) (HALAL CERTIFIED )

" Radeyah Mosque direka khas kepada masjid yang ingin merealisasikan perubahan baru dan mahu melihat suasana yang berbeza pada ruangan solat masjid. Selain memiliki identiti masjid yang tersendiri, jemaah juga dapat merasakan keselesaan yang berbeza ketika beribadah. Dengan adanya Radeyah, para jemaah sendiri dapat merasakan kelembutan dan kepadatan pada setiap helaian benang di setiap langkah membuatkan jemaah kerinduan untuk beribadah. "

karpet ini dihasilkan di turki